logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Heluz - nové rozměry cihlených bloků a pasivní dům HELUZ Hit.

Za rok 2009 zaznamenala ryze česká společnost HELUZ cihlářský průmysl v.o.s. nárůst obratu na 1,41 mld. Kč. Nově nabízí 2 typy cihlených bloků a projekt pasivního domu HELUZ Hit, který splňuje požadavky Zelená úsporám.

Reklama

Nárůst obratu za rok 2009 je důsledkem zvýšení produkce spolu s výrazným, téměř 20% snížením prodejních cen. Proti roku 2008, kdy se obrat v porovnání s rokem 2007 propadl o 93 mil. Kč, tak firma znovu posílila. Produkce firmy za rok 2009 vzrostla o 40 % díky otevření nového výrobního závodu v Hevlíně na Znojemsku. Část zdejší výroby se vyváží na Slovensko a do Rakouska. Z celkového prodeje činil export 15 %, proti roku 2008 se zvedl o 5 %.
"Ceníkové úpravy byly důsledkem vývoje na trhu. Díky tomu se nám v loňském roce dařilo prodávat veškerou produkci," objasňuje Ing. Jan Krampl, obchodní ředitel společnosti HELUZ.

HELUZ Family sbírá ocenění a rozrůstá se o další rozměry

Cihelný blok HELUZ Family 50, který byl na trh uveden v loňském roce, je určen zejména pro výstavbu rodinných domů v nízkoenergetickém a pasivním energetickém standardu. Jeho unikátní vlastnosti ocenila i Česká stavební akademie, když jej v letošním 2. ročníku soutěže Stavební výrobek - technologie roku 2009 ocenila bronzovou medailí.
Největší český výrobce cihelného materiálu nabízí nově další dvě varianty - HELUZ Family 38 a pro nejžádanější šířku zdiva HELUZ Family 44. Oba cihelné bloky, stejně jako jejich předchůdce, splňují svými tepelněizolačními parametry a požadavky na nízkoenergetické stavění bez zateplení. Zdivo z nich má také dobré akumulační a zvukověizolační vlastnosti, bezproblémově zvládá kolísání vlhkosti vzduchu, a díky tomu zaručuje optimální mikroklima pro bydlení.

HELUZ Hit - pasivní dům z cihel

V porovnání s běžnými novostavbami představuje pasivní rodinný dům HELUZ Hit víc než 80% úsporu nákladů na vytápění. Masivní cihelná konstrukce zaručuje jeho výborné tepelněakumulační vlastnosti. Uživatel v něm tudíž nepocítí výkyvy v teplotách vnějšího prostředí. Tento pasivní dům má i další významnou přednost - dobrou zvukovou izolaci. Poskytuje výrazně větší komfort bydlení díky vhodnějšímu větrání, vyšší povrchové teplotě stěn, neexistenci studených koutů s možným výskytem plísní apod. V neposlední řadě znamená jeho provoz minimální zátěž pro životní prostředí. Pro obvodové zdivo byly v projektu navrženy cihelné bloky HELUZ Thermo STI 44. "Plánujeme i další variantu projektu pasivního rodinného domu. Tentokrát s použitím nejnovějších broušených cihelných bloků HELUZ Family," říká ing. Krampl.

Pasivní dům HELUZ Hit je nepodsklepený rodinný dům střední velikosti s obytným podkrovím a půdorysem asi 11 x 8 m. V přízemí se nachází obývací pokoj s jídelnou a kuchyní, technické a hygienické zázemí a šatna. V podkroví jsou dva pokoje, ložnice se šatnou a koupelna. Užitná plocha je 137,4 m2, zastavěná plocha 108,7 m2. K objektu patří také garáž, která může být v případě potřeby situována i na jiné místo pozemku. Koncepci projektu lze přitom upravit podle konkrétních požadavků zákazníka. Architektonicky je pasivní rodinný dům HELUZ Hit řešen jako v České republice běžná výstavba, tedy jako dům obdélníkového půdorysu se sedlovou střechou o sklonu 40o. Přirozeně tak splyne s typickou českou venkovskou i příměstskou zástavbou. Vytápění domu HELUZ Hit je řešeno systémem lokální rekuperace (zpětného získávání, shromažďování energie) s ohřevem vzduchu. Pro přípravu teplé vody projekt počítá se solárními kolektory o ploše asi 10 m2 umístěnými na střeše. Projekt HELUZ Hit splňuje požadavky dotačního programu Zelená úsporám. Jeho realizací může stavebník dosáhnout na dotaci ve výši 250 000 Kč. V kombinaci s dalšími možnostmi se může výše celkové dotace vyšplhat až k částce 490 000 Kč. Cena projektu je 30 000 Kč (s DPH). Bonusem k projektu je energetický průkaz zdarma. Cihelný materiál HELUZ na hrubou stavbu stojí 210 000 Kč (bez DPH). Částka zahrnuje i jeho dopravu v rámci celé ČR. Více o HELUZ Hit

Zdroj: Podnikatel 19.3.2010

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.