logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Vodoměr není ve vlastnictví odběratele vody. Dodavatel provádí jeho osazení, údržbu i případnou výměnu. Žádost o přezkoušení vodoměru nezbavuje odběratele vody povinnosti zaplatit za vodu ve stanovené lhůtě.

Reklama

Jaké povinnosti a práva má k fakturačním vodoměrům dodavatel a jaké odběratel?
Fakturační vodoměr je stanovené měřidlo v souladu se zvláštními právními předpisy. Vodoměr není ve vlastnictví odběratele vody. Dodavatel provádí jeho osazení (montáž), údržbu a může jej kdykoliv na svůj náklad vyměnit. Vodoměr podléhá úřednímu ověření dle zvláštních předpisů.

Jaký postup, existuje-li důvodné podezření, že fakturační vodoměr měří špatně?
Potom je odběratel (vlastník či správce domu) oprávněn požádat dle zákona č. 274/2001 Sb. o přezkoušení vodoměru dodavatele (VAS, a.s.). Přezkoušení je dodavatel povinen zabezpečit nejpozději do 30 dnů tak, že se provede zkouška vodoměru dle platné technické normy. Zjistí-li se při zkoušce vodoměru vyžádané odběratelem, že:

a) vodoměr je vadný, nebo že jeho údaje se odchylují od skutečnosti více, než připouští platná technická norma, uhradí ten, jemuž byla odchylka ku prospěchu, druhé smluvní straně finanční rozdíl, a to od data posledního odečtu, neovlivněného poruchou vodoměru. Náklady na přezkoušení a výměnu vodoměru tu hradí dodavatel vody.

b) údaje vodoměru se neodchylují od skutečné hodnoty více než připouští platná technická norma, hradí náklady na přezkoušení odběratel.

Žádost o přezkoušení vodoměru nezbavuje odběratele vody povinnosti zaplatit ve stanovené lhůtě vyúčtovanou úplatu za vodu dodanou dle fakturačního vodoměru. Po skončení řízení dle bodu a) vyrovná dodavatel případný přeplatek jako vydání bezdůvodného obohacení odběrateli vody.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.