logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Přejmenováním oboru lze zvýšit jeho atraktivitu pro mladé uchazeče

Přejmenováním oboru lze zvýšit jeho atraktivitu pro mladé uchazeče.

Reklama

Na otázku, jaký vliv má název určitého povolání na to, zda si ho mladí lidé zvolí, se snaží odpovědět výzkum Spolkového ústavu odborného vzdělávání v Německu (BIBB).

Názvy povolání vyvolávají představu o činnostech, požadavcích, příležitostech a platech spojených s příslušným zaměstnáním. Některá povolání změnila název a změna vedla ke zvýšení prestiže daného povolání v očích mladých lidí. Při změně názvu povolání pracovník vodovodů a kanalizací na odborného pracovníka v technologii odpadních vod se naopak prestiž kýženým způsobem nezvýšila.

Rozhoduje první dojem z názvu povolání, které je často chápáno jako společenská vizitka.
Mladí lidé dávají přednost názvům, které jsou spojovány s inteligencí, vzděláním, bohatstvím a uznáním. Pokud tomu tak není, často si určité povolání nezvolí, i když ho z hlediska náplně práce považují za zajímavé.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.