Časem by měl vzniknout jakýsi obchodní dům služeb
Pražská plynárenská a Pražská energetika spustily projekt společných odečtů plynu a elektřiny. U maloodběrů začnou společné odečty na jaře, řekl obchodní ředitel PP a.s. Ladislav Pospíšil.
Projekt Spolu pro Prahu můžeme symbolicky rozdělit na dva okruhy. Prvním je společná obchodní kancelář Pražské plynárenské a Pražské energetiky v Paláci Adria a společná zákaznická linka. Druhým je webová stránka Pražské plynárenské, Pražské energetiky, Pražských vodovodů a kanalizací, Pražské teplárenské a Pražských služeb.
(Více i na TZB-info: Tisková konference slavnostně otevřela společnou obchodní kancelář Pražské plynárenské a Pražské energetiky).
Co Pražská plynárenská v rámci projektu Spolu pro Prahu plánuje do budoucna?
S Pražskou energetikou jsme od září začali provádět společné odečty plynu a elektřiny v kategorii domácnosti, vysvětluje obchodní ředitel Pražské plynárenské Ladislav Pospíšil pro Večerník Praha. Systém se tak podstatně zjednodušil především pro odběratele. Zatímco Pražská plynárenská zjišťuje stavy plynoměrů domácností jednou za rok, Pražská energetika provádí odečty elektroměrů třikrát ročně. Jedna z těchto návštěv je tak od září společná pro elektřinu i plyn. V kategorii maloodběr "spustíme" společné odečty na jaře. Kromě toho uvažujeme o společné fakturaci a jednáme o sjednocení informačních systémů, nejlépe prostřednictvím stejného poskytovatele IT služeb.
V průběhu příštího roku se navíc s Pražskou energetikou chystáme založit dceřinou společnost pro obsluhu zákazníků z řad domácností a maloodběratelů. Naším hlavním cílem je, aby zákazníci byli spokojeni se službami a při komunikaci se cítili co nejlépe. Také se snažíme, aby si odběratelé v naší staronové obchodní kanceláři v Paláci Adria v Jungmannově ulici nejen hladce vyřídili veškeré záležitosti, ale aby se navíc nechali inspirovat k tomu, jak aktivně využít svůj volný čas - najdou tady materiály nejrůznějších společností zapojených do systému zákaznické karty Pražské plynárenské, která nabízí až padesátiprocentní slevy.
Jak se podle vás bude projekt Spolu pro Prahu vyvíjet dál?
Očekávám, že se k nám připojí další společnosti, které nabízejí své služby na regionální úrovni. Jak jsem již nastínil, na webových stránkách už nakonec nejsme sami, lidé tu najdou informace nejen o Pražské plynárenské a Pražské energetice, ale také o Pražských vodovodech a kanalizacích, Pražské teplárenské nebo Pražských službách. Časem by měl vzniknout jakýsi obchodní dům služeb, kde si obyvatelé metropole budou moci vše zařídit "pod jednou střechou".
Obě pracoviště hodnotí Pražané stejně kladně. Ukázal to rozsáhlý průzkum mezi návštěvníky tohoto obchodního místa. Nejvíce přitom dotazovaní ocenili polohu kanceláře v centru města, včetně dostupnosti městskou hromadnou dopravou, a ochotu a profesionalitu jejího personálu. Záporně pak hodnotili možnost parkování a výjimečně také otevírací dobu.
Odborná firma INCOMA Research oslovila tři sta dvanáct lidí, kteří přišli do kanceláře v Paláci Adria v průběhu prvního červnového týdne. "Myšlenku společné obchodní kanceláře přijalo kladně devadesát osm procent návštěvníků," shrnul výsledky průzkumu náměstek pražského primátora Petr Hulinský, do jehož kompetence tato oblast spadá. Více než tři čtvrtiny dotazovaných byly se svou návštěvou zcela spokojeny, dvanáct procent bylo spíše spokojeno a tři procenta nebyla ani spokojena, ani nespokojena. "Spíše nebo zcela nespokojen nebyl nikdo, což nás samozřejmě velmi těší," doplnil Drahomír Ruta, generální ředitel Pražské energetiky, a. s. "Výsledek výzkumu pro nás nebyl až takovým překvapením, protože jsme si udělali malou anketu, jejíž výsledky výzkum veřejného mínění potvrdil. Kromě možnosti vyřízení záležitostí týkajících se plynu a elektřiny na jednom místě Pražané vítají, že pobočka je umístěna v centru a v těsné blízkosti MHD," připomněl Milan Fafejta, generální ředitel Pražské plynárenské, a. s.
Čtyřicet procent respondentů si přišlo vyřídit záležitosti týkající se pouze elektřiny, o jedno procento méně přišlo kvůli plynu a zbylých jedenadvacet procent navštívilo obě společnosti. Většina návštěvníků, jedenaosmdesát procent, zařizovala věci pro svou domácnost. Podnikatelé a zástupci správcovských firem tvořili sedmnáct procent. Polovina dotazovaných navštívila společnou pobočku Pražské energetiky a Pražské plynárenské poprvé, především zákazníci Pražské energetiky a ti, kteří přišli kvůli soukromým záležitostem. "Častěji chodí do Adrie klienti plynařů. Je to dáno tím, že Pražská plynárenská sídlí na tomto místě delší dobu a mimo Adrii má jedno obchodní místo. Pražská energetika má dalších pět poboček. Oslovení se o společné kanceláři v Jungmannově ulici dozvěděli nejčastěji ze zaslaného výpisu a faktury, popřípadě přímo od pracovníků obou společností v jiných kontaktních místech," doplnil Drahomír Ruta.
"O projektu Spolu pro Prahu slyšelo osmnáct procent dotazovaných. Byli to především ti, kteří do kanceláře Adria chodí častěji nebo zde zařizují firemní záležitosti. Tito zákazníci mají také více informací o dalších společných komunikačních aktivitách, tedy zákaznické lince a internetových stránkách projektu," uvedl Milan Fafejta.
Ojedinělé výtky návštěvníků kanceláře Adria se týkaly parkovacích možností a ve výjimečných případech i otevírací doby. Podle některých zákazníků by alespoň jednou za týden mohlo být otevřeno do sedmé hodiny večerní.
Zdroj: Anopress 30.9.2004