Jak hodnotí stavební veletrhy Brno zástupci státní zprávy, škol, asociací a firmy z oboru TZB?
Jak hodnotí letošní stavební veletrhy Brno zástupci státní správy, škol, asociací a firmy z oboru TZB?
Zástupci státní správy
Vladimír Špidla, předseda Vlády ČR:
Pokrok ve stavebnictví se promítá i na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně, které působí ohromujícím dojmem. Na výstavišti jsou zastoupeny špičkové stavební materiály, technologie i projekty. Stavebnictví udělalo velký krok dopředu převážně vlastními silami bez výrazných státních podpor a je v Evropě plně konkurenceschopné.
Miloslav Mašek, generální ředitel Svazu podnikatelů ve stavebnictví v ČR:
Letošní IBF opět potvrdil, že je jedničkou na českém trhu. Obcházel jsem expozice našich členských firem a všichni jsou velmi spokojeni, oceňovali také možnost přestěhovat se z volných ploch do krásných nových hal. Stavebnictví se daří a na veletrhu to bylo vidět. Letošní ročník byl navíc poznamenán blízkostí vstupu ČR do EU. Byl velmi internacionální, přijely například tři velké skupiny německých podnikatelů. Cítíme velký zájem o spolupráci s českými stavebními firmami v oblasti jak zakázek, tak materiálů a výrobků. Stavebnictví je oborem, který bude evropskou spolupráci realizovat jako jeden z prvních.
Libor Ambrozek, ministr životního prostředí:
Přesto, že na internetu můžeme najít spoustu informací, jedinečný kontakt s partnery i veřejností na veletrhu nemůže internet nikdy nahradit. Myslím, že spojení ekologického veletrhu ENVIBRNO s komplexem stavebních veletrhů je ideální, neboť právě významná část stavebních firem se realizuje v oblasti životního prostředí.
Školství
Andrzej Bartoš, ředitel SOŠ a SOU, Brno-Jílová:
Veletrh SHK se stále rozrůstá, jsme rádi, že se soutěž středních odborných učilišť obor topenář a instalatér opět mohla uskutečnit. Letos poprvé se konala v novém pavilonu F, za což patří poděkování organizátorům veletrhů. Přesto, že jsem z oboru, procházím veletrhy každý rok, stále se je zde co učit. Do Brna přijíždějí špičkové evropské firmy s novou technikou a technologiemi. Spolupráce s veletrhy je na vynikající úrovni.
Asociace se vztahem k TZB
Jan Papež, prezident České asociace zpracovatelů povodňových plánů:
Brněnské veletrhy se staly mekkou předvádění protipovodňových opatření. Není snad na světě lepší místo, kde se dají simulovat tyto ukázky perfektním způsobem. Velký dík patří v této souvislosti a. s. Veletrhy Brno, která nám umožnila předvádět ukázky přímo v bazénu s vodou, dokonce jsme tam mohli dělat různé úpravy a demonstrace tak, aby vypadaly opravdu jak v reálu. Každý den sledovalo protipovodňová opatření stovky lidí. Také sál při přednáškách na kongresu proti povodním byl přímo nabitý.
Oldřich Šamal, tajemník Asociace čistírenských expertů:
V rámci ENVIKONGRESU, resp. sekce Techniky pro čištění a úpravu vod, jsme prezentovali možnosti nových technologií od pitné vody, přes čištění odpadních vod až po kaly a odpady. O tuto problematiku byl mezi veřejností obrovský zájem. Spousta odborníků, kteří nás navštívili navíc pozitivně vnímá spojení ekologického veletrhu s komplexem stavebních veletrhů.
Jiří Wanner, Asociace čistírenských expertů:
Letošní ročník veletrhu byl rozhodně zajímavý. Návštěvnost sekce "čištění a úprava vod" předčila naše očekávání. Co se týče samotného veletrhu, jsem mile překvapen, že tu opět vystavuje řada vodařských firem, které v minulosti účast na veletrhu zvažovaly. Názor spousty vystavovatelů je takový, že by pro ně byla škoda ztratit neúčastí na veletrhu kontakt s veřejností i regionem. Veletrh podle mého názoru má svoji tradici a odbornou váhu a pokud se i v příštích letech bude pokračovat v doprovodných akcích typu ENVIKONGRES, mohlo by ještě dojít k dalšímu navýšení posluchačů.
Zástupci firem z oboru TZB
Kateřina Kadlecová, marketingová manažerka U.S.Spa, s.r.o.:
V Brně vystavujeme pravidelně. Máme zdejší prostředí moc rádi a v naší marketingové politice hraje tato prezentace důležitou roli, protože vedle showroomu v sídle firmy jsou veletrhy jediným místem, kde si zákazníci mohou prohlédnout naši nabídku. Rozesíláme i katalogy, ale osobní kontakt s produktem považujeme za nenahraditelný. Oslovujeme tady především konečné zákazníky, se kterými se nám daří podepisovat smlouvy přímo na stánku, ale zároveň se prezentujeme před našimi zahraničními zástupci, kteří do Brna pravidelné příjíždějí. Letos navíc máme velkou radost ze zisku Zlaté medaile, kterou vnímáme jako důležitě ocenění kvality našich výrobků i českého designu. Určitě ji využijeme v propagaci jako určité podtržení výsledků našeho snažení.
Martin Pavlata, marketingový manažer, Robert Bosch odbytová s. r. o., divize Junkers:
Veletrh SHK BRNO má pro nás význam především ve vztahu ke konečným zákazníkům, kterých je mezi návštěvníky majorita. My ovšem celý veletrh, jeho přípravu i vlastní prezentaci, orientujeme i na naše současné a potenciální obchodní partnery, které sem zveme a představujeme jim naše novinky. Máme radost z letošní Zlaté medaile, která je pro nás dobrou reklamou a znamená zvýšenou medializaci, což je vždycky dobře. Zlatou medaili vnímáme jako ocenění kvality výrobků naší tradiční a trhem respektované značky Junkers.
Ladislav Švestka, spolumajitel firmy Solar Top:
Brněnského veletrhu se zúčastňujeme každý rok a do Brna opět přijedeme. Nedovedeme si naši činnost bez této akce vůbec představit. S naším zaměřením totiž musíme stále ještě dělat osvětu a navíc v Brně přímo uzavíráme obchodní kontrakty. Díky veletrhům začala naše firma prosperovat.
Karel Klátil, obchodní ředitel Roockwool, a.s.:
Brněnské stavební veletrhy jsou pro naši firmu velkou příležitostí, abychom na jednom místě uskutečnili spoustu jednání se svými obchodními partnery. To, co vyřídíme v Brně, by nám jinak trvalo tři měsíce, tady vše dojednáme za pět dnů. Návštěvníci chodili do expozice za konkrétním cílem, jsme se svou účastí spokojeni. Na veletrzích se také dovídáme informace o celém stavebnictví, což je pro nás velkým přínosem. Patříme k tradičním účastníkům těchto největších veletrhů ve střední Evropě.
Libor Fleischer z firmy Promat s. r. o.:
Na veletrhy jezdíme již několik let, úroveň služeb ze strany BVV se každý rok zvyšuje, v Brně je dobré zázemí. Například letos jsme přijeli o trochu později a vše už bylo pro nás perfektně připraveno.
Adam Zelinka, vedoucí prodeje ČR a SR firmy ROLTECHNIK:
Stavební veletrhy v Brně nám slouží zejména k prezentaci novinek, vždy pro nadcházející stavební sezónu. Pro nás je dobře, že se tyto veletrhy konají právě na jejím začátku. Samozřejmě se Brno pro nás stává místem, kam si zveme své obchodní přátele, další brněnské veletrhy nemíníme vynechat. Služby v pavilonu Z jsou na vysoké úrovni.